دستگاه لیزر آر اف فرکشنال و تاثیر آن در جوانسازی پوست

معتبرترین شرکت واردکننده تجهیزات پزشکی و کلینیکی

دستگاه لیزر آر اف فرکشنال و تاثیر آن در جوانسازی پوست

۱۹ بازديد
پوست یکی از مهم ترین سرمایه های سلامتی بشر است که ما را در برابر آلودگی ها و میکروب ها محافظت می کند. هر چه سن ما بالاتر می رود میزان تولید دو پروتئین کلاژن و الاستین کاهش می یابد. با کاهش تولید این دو پروتئین ضروری به مرور پوست شفافیت و خاصیت کشسانی خود را از دست داده و به چین و چروک ها افزوده می شود. اما جای نگرانی نیست خوشبختانه با پیشرفت روز افزون علم در حوزه زیبایی روش های بسیاری در حوزه جوانسازی پوست ارائه شده است که یکی از این روش ها لیزر آر اف فرکشنال می باشد. لیزر آر اف فرکشنال یکی از به روزترین روش های جوانسازی پوست بوده که ما قصد داریم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم. اگر شما هم می خواهید درباره این روش موثر در جوانسازی اطلاعاتی کسب کنید لازم است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
 
 
دستگاه لیزر آر اف فرکشنال(RF Fractional) چیست ؟
دستگاه آر اف فرکشنال یکی از به روزترین شیوه های جوانسازی پوست بوده که روشی ایمن و کم تهاجمی بدون جراحی می باشد. در لیزر آر اف فرکشنال با استفاده از امواج رادیویی به لایه میانی پوست نفوذ می شود. همین امر سبب تحریک کلاژن سازی و احیای مجدد پوست می شود. لیزر آر اف فرکشنال کاربردهای بسیاری دارد و جوانسازی و کلاژن سازی پوست تنها یکی از کاربردهای آن می باشد. برخی از دیگر کاربردهای لیزر آر اف فرکشنال به شرح زیر می باشد:
پنهان جای زخم
از بین بردن اسکارهای روی پوست
 شفاف شدن پوست
لیفت پوست صورت و گردن
رفع کردن منافذ باز پوست
رفع کردن پوست افتاده یا شل شده
از بین بردن استرچ مارک
رفع آکنه های کیستی
برطرف کردن مشکلات رنگ و بافت پوست
درمان لک های پوستی
لاغری موضعی درمان تعریق زیر بغل

تکنیک های آر اف فرکشنال
دو تا از روش های رایج 
دستگاه  آر اف
 میکرونیدل
 کوانتراج
است که با کمترین عوارض بیشترین تاثیر را در جوانسازی پوست دارد. در ادامه به طور مختصر به توضیح این دو روش می پردازیم.
آر اف میکرونیدل در آر اف میکرونیدل از سوزن های بسیار ظریفی استفاده می شود و این سوزن ها تا عمق دو میلیمتری پوست وارد می شود. بدین ترتیب امواج رادیویی به داخل پوست نفوذ می کند. روش آر اف میکرونیدل ترکیبی از لیزر آر اف فرکشنال و میکرونیدلینگ می باشد. این روش به تولید هر چه بیشتر کلاژن ها کمک می کند.
آر اف کوانتراج اثر بخشی این روش نیز بسیار بالا بوده و از فناوری تک قطبی و دو قطبی در آن استفاده می شود. در روش آر اف کوانتراج مشکلات موجود در لایه های سطحی و عمقی پوست برطرف خواهد شد.
 
 
دستگاه آر اف فرکشنال چگونه کار می‌کند؟
 پوست از سه لایه اپی درم ، درم و هیپودرم تشکیل شده است. در حقیقت اپی درم لایه از پوست بوده که روی سطح بدن دیده می شود. درم لایه میانی پوست و هیپودرم قسمت زیرین پوست می باشد. با افزایش سن کاهش کلاژن سازی بر روی هر سه قسمت پوست تاثیر می گذارد و هدف از جوانسازی احیای هر سه ناحیه می باشد. اما آر اف فرکشنال چگونه کار می کند؟
دستگاه لیزر آر اف فرکشنال با استفاده از RF یا رادیو فرکانس انجام می شود. دارای دو طول موج بلند و کوتاه بود و انرژی آن توسط سوزن به داخل پوست منتقل می شود. آر اف فرکشنال بر لایه های سطحی پوست یا عمقی پوست تاثیر می گذارد.
جهت اطلاع از دستگاه rf  به سایت نویان طب مانلی مراجعه کنید.
اثر بخشی آر اف فرکشنال بر جوانسازی پوست
روش آر اف فرکشنال با تحریک کلاژن سازی و فعال کردن فیبروپلازی همراه می باشد.
تحریک کلاژن سازی
امواج رادیوفرکانسی RF در لایه درم سبب تحریک کلاژن سازی می شود. کلاژن یک پروتئین حیاتی برای پوست می باشد و سبب شادابی و قوام پوست می شود. در حقیقت انرژی وارد شده در لایه درم به گرما تبدیل می شوند و همین افزایش دما سبب تحریک کلاژن سازی می شود.
فعال کردن فیبروپلازی
فیبروپلازی در واقع پروسه ساخت بافت های فیبروزی می باشد. بافت های فیبروزی سبب تحریک ساخت کلاژن ها شده و هم چنین باعث می شوند این رشته های پروتئینی کوتاه تر و مستحکم تر شوند.
چه کسانی کاندید آر اف فرکشنال نیستند؟
با وجود اینکه روش جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال روش بسیار موثری می باشد اما شامل همه افراد نمی شود. به این صورت که افراد زیر نمی توانند از این روش برای جوانسازی استفاده کنند:

مادران باردار و شیرده افراد مبتلا به بیماری پوستی افرادی که ایمپلنتهای فلزی در بدنشان دارند.
افراد دارای مشکلات قلبی افراد دارای بیماری های خود ایمنی
 
 
علاوه بر موارد گفته شده لازم به ذکر است افرادی که از داروی راکوتان استفاده می کنند نباید از این روش جوانسازی پوست استفاده کنند. به همین جهت توصیه می شود جهت انجام آر اف فرکشنال به بهترین متخصص پوست در اصفهان مراجعه کنید.
چه کسانی گزینه مناسبی برای آر اف فرکشنال هستند؟

افرادی که مشکلات قلبی ندارند و بیماری های خاصی مانند بیماری های پوستی پسوریازیس ندارند می توانند این روش را برای جوانسازی انتخاب کنند. این روش بیشتر روی افراد 30 تا55 ساله به کار گرفته می شود و نتایچ مثبتی به همره دارد. البته توجه داشته باشید که مراقبت های بعد از آر اف فرکشنال تاثیر بسزایی در پشت سر گذاشتن دوران نقاهت و بهبودی شما دارد. هم چنین توصیه می کنیم نگران عوارض آر اف فرکشنال نبوده و به راحتی اقدام به انجام این روش کنید.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.